Köpvillkor luxesuite.se

Allmänt

Följande köpvillkor gäller när du som konsument handlar på www.luxesuite.se.

Köpvillkoren gäller när du köper varor direkt från Luxe Bridal Suite och / eller från en eller flera Partner.

Köpvillkoren, och möjligen den ansvariga Partnerns individuella villkor, utgör tillsammans med din beställning, som bekräftats genom en orderbekräftelse, avtalsunderlaget för köpet. Köpvillkoren och annan information på www.luxesuite.se finns bara på svenska.

För att kunna lägga en bokning på www.luxesuite.se måste du ha fyllt 18 år.

Dessa villkor gäller när du som konsument gör köp/bokning på www.luxesuite.se. 

Där det i dessa köpvillkor ställs krav på skriftlig dokumentation uppfylls detta genom e-post, sms, brev eller liknande.

1. Parter

”Säljaren” är: Chef Beirut Aktiebolag eller ett annat företag (”Partner”), som är en extern säljare. Att försäljning sker från Partnern framgår tydligt i varukorgen och på orderbekräftelsen, och det är då Partnern du ingår avtal med. Betalningen sker emellertid via luxesuite.se oberoende av om det är Chef Beirut Aktiebolag eller Partnern som är säljare.

Kontaktuppgifter till Chef Beirut Aktiebolag framgår nedan, medan ni hittar kontaktuppgifter till Partnerna genom att följa länken för varje Partner som visas i anslutning till varan.

Information om Chef Beirut Aktiebolag:

Org.nr. 559270-2376
Adress till huvudkontoret: Tomtbergavägen 327, 145 76 Norsborg

”Säljare” benämns nedan som ”vi”, ”oss” eller ”säljaren”. Köparen är: den person som är angiven som köpare i beställningen, och benämns nedan som ”du”, ”dig”, ”din” eller ”ditt”.

2. Bokning

Bokningsprocess: Kunder kan boka våra brudsviter genom vår webbplats eller genom att kontakta vår kundtjänst. Vid bokning via webbplatsen fyller kunden i ett bokningsformulär med önskat datum, tid och eventuella tilläggstjänster. Vid bokning via kundtjänst assisterar vår personal med att fylla i nödvändig information.

Bekräftelse av bokning: För att bekräfta bokningen krävs en fullständig betalning av totalbeloppet. Denna summa betalas via de betalningsmetoder som anges på vår webbplats, såsom kreditkort, banköverföring eller Klarna. När beloppet har mottagits skickas en bokningsbekräftelse till kundens angivna e-postadress.

 

3. Betalning

När du handlar på www.luxesuite.se är det Chef Beirut Aktiebolag som hanterar betalningen. Vid frågor om betalning kan du kontakta vår kundtjänst.

Alla priser är inklusive moms. Orderöversikten inkluderar alla kostnader förknippade med bokningen.

Vid betalning kan du välja bland de betalningsmetoder vi erbjuder i köpprocessen. För att minimera risken för obehörig åtkomst krypteras dina kortuppgifter och all information rörande transaktionen skickas via SSL/ Secure Sockets Layer. Vi använder oss av MasterCard SecureCode, Verified by Visa och American Express SafeKey. När vi har mottagit din beställning gör vi en reservation på ditt betalningsmedel för att säkerställa att det finns tillräckliga medel för att täcka köpbeloppet och slutföra transaktionen. Om ingen reservation kan göras förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen. Du får då information om en eventuell annullering. 

Om du under köpprocessen väljer att lagra kortnumret för framtida köp så kommer dina betalningsuppgifter att lagras krypterat och säkert hos vår betalningsförmedlare, dessa kan sedan användas för att genomföra framtida transaktioner. Ditt samtycke till detta inhämtas under köpprocessen. Ett lagrat kortnummer kan sedan enkelt raderas under köpprocessen.

Om du använder betalkort, Swish, Apple-Pay eller direktbetalning via bank som betalningsmetod debiteras du när vi bekräftar din beställning.

Klarna Faktura som betalningssätt är endast tillgängligt för privatpersoner och kan inte väljas av företag oavsett företagsform. Denna betalningsmetod kan inte användas vid köp från Partner.

Om du väljer faktura skickas den med e-post från Klarna inom 24 timmar efter att ordern har hanterats, och med det förfallodatum som angetts under köpprocessen. Inga extra avgifter tillkommer vid köp mot faktura. Observera att du alltid måste ange ett fullständigt personnummer vid köp med Klarna Faktura. Klarna gör en kreditvärdering för att utvärdera om du får handla för det valda beloppet. I den kreditvärderingen tittar Klarna huvudsakligen på tre saker: tidigare betalningshistorik hos dem, hur mycket du vill handla för och extern information som Klarna hämtar från ett kreditupplysningsföretag (du får ett meddelande om att information har inhämtats från kreditupplysningsföretaget). Det är alltså en kombination av flera olika faktorer som avgör om köpet går igenom. Om köpet inte går igenom med faktura kan du genomföra beställningen med en annan av de betalningsmetoder som vi erbjuder. Om du har frågor om kreditvärderingen ber vi dig kontakta Klarna på 08 – 120 120 10 må–fre. kl. 8.00–22.00 och lör-sön. kl. 10.00–17.00. För mer information om Klarnas personuppgiftshantering hänvisar vi dig till Klarnas dataskyddspolicy.

Om du får erbjudanden om finansiering som betalningsmetod undertecknas avtalet med villkoren elektroniskt av dig under betalningsprocessen. Det är ett avtal mellan dig och vår finansieringspartner. Kontoinnehavaren är införstådd med att kontot belastas med räntor på det aktuella utestående beloppet, och att det tillkommer kostnader utöver det som visas i webbutikens orderöversikt. Vid utebliven betalning tas dröjsmålsränta ut enligt gällande svensk lag om räntor vid försenad betalning (Räntelagen 1975:635). Avgifter kan även komma att tas ut enligt svenska lagar för inkasso (Inkassolagen 1974:182) samt (Lag om ersättning för inkassokostnader m.m. 1981:739).

4. Avbokning och återbetalning

Avbokning tidigare än 90 dagar före bokat datum: Full återbetalning minus en administrativ avgift på 500 kr.

Avbokning mellan 60–89 dagar före bokat datum: Återbetalning av 50 % av totalbeloppet.

Avbokning senare än 60 dagar före bokat datum: Ingen återbetalning möjlig.

Avbokningsförfarande: Avbokningar ska göras skriftligen via e-post till vår kundtjänst eller via kundportalen. Datumet för mottagandet av avbokningsmeddelandet avgör vilken avbokningspolicy som tillämpas.

5. Ändringar i bokningen

Datumändringar: Kunden kan begära att ändra bokningsdatum upp till 60 dagar före det ursprungliga bokningsdatumet, under förutsättning att det nya datumet är tillgängligt. Om det nya datumet inte är tillgängligt gäller avbokningsvillkoren.

Uppgraderingar: Kunden kan uppgradera sitt bokade paket till ett lyxigare alternativ fram till 30 dagar före bröllopsdagen. Prisskillnaden ska betalas i samband med uppgraderingen.

6. Ansvar och skador

Kundens ansvar: Kunden ansvarar för att lokalen och dess inredning behandlas varsamt. Eventuella skador som uppstår under hyrtiden och som orsakats av kunden eller dennes gäster debiteras kunden.

7. Övriga villkor

7.1 Användningsvillkor

Tillgång till lokalen: Lokalen är tillgänglig för bruden och hennes sällskap under den avtalade tiden, vanligtvis från kl. 06:00 till 18:00 på bröllopsdagen.

Förbud: Rökning och konsumtion av alkohol är inte tillåtet i lokalen. Överträdelse kan resultera i omedelbar avhysning och förverkande av avgiften.

Personligt ansvar: Kunden ansvarar för sina egna och sina gästers värdesaker. Vi ersätter inte förlorade eller stulna föremål.

7.2 Fotografering och marknadsföring

Användning av bilder: Vi kan komma att be om tillstånd att använda bilder tagna i lokalen för marknadsföringsändamål. Inga bilder kommer att användas utan skriftligt godkännande från kunden.

7.3 Extra tjänster och tillägg

Tilläggstjänster: Vi erbjuder extra tjänster såsom catering, extra dekorationer och fotograf mot en extra kostnad. Dessa tjänster kan läggas till vid bokningstillfället eller senast 30 dagar före bröllopsdagen.

Specialanpassningar: Vi strävar efter att tillgodose kundens specifika behov och önskemål genom specialanpassningar enligt överenskommelse.

8. Personuppgifter

Vid köp från oss kommer vi att behandla dina personuppgifter. För fullständig information om Chef beirut Aktiebolags behandling av personuppgifter, vänligen se vår Integritetsskyddspolicy.

Vid frågor om behandling av personuppgifter i anslutning till köp av Partner måste Partnern kontaktas direkt.

9. Tvister

Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo. Som konsument kan du dock alltid hänvisa en eventuell tvist till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta ARN antingen via deras hemsida www.arn.se

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Parter i ärendet är säljaren, det vill säga Chef Beirut Aktiebolag. Alla tvister ska lösas enligt svensk rätt. Om ärendet dras inför domstol ska det avgöras i din (köparens) domsaga, det vill säga normalt i närheten av din boendeort.

Utöver Allmänna Reklamationsnämnden kan du även vända till dig EU:s gemensamma tvistlösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren http://ec.europa.eu/odr

Rulla till toppen